sobota, 9 sierpnia 2014

Tort Czekoladowy

Tym razem niezbyt tani :( ale dam przepis bo urzekł moje podniebienie, oczywiście przepis mojej roboty, jedynie troche podkradziony pomysł na biszkopt od teściowej mojej siostry ale i tak przekombinowany :)



biszkopt:
9 jaj
2 szkl mąki
2 szkl cukru
cukier waniliowy
kakao
tabliczka czekolady
ocet
aromat migdał i wanilia
proszek do pieczenia
gałka muszkatołowa

poncz do nasączenia
czekolada do picia w jakiej kolwiek formie nawet polewa do lodów czekoladowa (z wodą)

krem : kupny w proszku można rowniez bita smietane

czekolada : kostke czekolady zetrzec na srednich oczkach podluznych i zamrozic

białka ubić z cukrami, do żółtek dać 2 łyżeczki proszku do pieczenia i zalać 1 łyżką octu zamieszać i dodać do białek, przesianą mąkę z kakao i gałka muszkatołowa dodac do masy wcześniej zrobionej, dodac aromaty i na końcu wymieszać łyżką
piec okołó 40 min - 1h

po zrobieniu polać ponczem spodnią warstwę na środek położyć krem ( u mnie kupny czekoladowy z masłem i mlekiem ubity) można posypać kakao(nie trzeba) położyć górnia wawrstwę lekko nasączoną i obsmarowac pozostałością kremu i obsypac mrozonymi wiorkami czekolady

do ozdoby bita smietana w areozolu ;P


smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz